wijzijninnoorwegen.reismee.nl

Laatste reisblog

Vandaag zijn we van de camping van Legoland verkast naar een camping net onder Bremen. Bijna 480 km en dwars door Hamburg heen, omrijden was geen optie, duurde net zo lang, stond ook file. Maar achteraf waren we met een dik 1,5 uur Hamburg weer ontvlucht. Vlak voor Bremen weer file waardoor we over 480 km zo een beetje de hele dag hebben gedaan.

Vanochtend in Denemarken nog wat laatste zaken ingeslagen waaronder een hele lekkere lunch, zie de foto. Bij de visboer gescoord in Billund. Soort witte boterham, belegd met sla, 2 stukken gebakken vis, garnalen, zalmmousse en kaviaar. Was helemaal top. Die visboer kan nu dit jaar ook weer op skivakantie, dat dan weer wel.

Zijn net op de laatste camping aangekomen en zitten lekker in het zonnetje een schweinefleisch gerecht te bereiden dat ik hier in de buurt heb opgedoken bij de lokale supermarkt. En ik vond er ook nog een fles “Dornfelder”. Dat is een rode lokale duitse wijn die wel te drinken is. Rode duitse wijn is meestal niet te pruimen. Maar deze heeft Sylvia ik denk 15 jaar geleden in een restaurant besteld en ze was er helemaal lyrisch van sindsdien hebben we hem niet meer kunnen vinden. We gaan deze vanavond eens uitschenken en als het wat is, mikken we nog even een paar doosjes in de camper voordat we naar huis rijden. Morgen moeten we nog 350 km en verwachten rond 15.00 uur thuis te zijn.

En dan zijn er morgen ineens 21 dagen voorbij, hoe snel kan het gaan, time flies when you’re having fun. Gekampeerd langs meren, naast gletsjers, op hoogvlaktes, in bossen helemaal top zo midden in de natuur. Natuurlijk wel met die bijna 8 meter lange camper die van alle gemakken voorzien is, dus echt kamperen kun je het niet noemen. Goede bedden, opbergruimte, keuken, douche, toilet, navigatie, airco noem het maar op en het zat er in.

Aan de andere kant is het ook wel weer fijn om vanaf morgen meer dan een paar vierkante meter bewegingsruimte te hebben, zeker toen het de eerste week stevig koud was, zit je toch binnen met je kacheltje aan.

Heel leuk dat jullie ons gevolgd hebben en dank voor de leuke en spontane reacties.

Tot de volgende reis,

John en Sylvia

Yvonne

Iedere keer een feestje om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken.
Mooie reis geweest, een ervaring rijker.
Dank jullie wel😘

Karin

Geniet zaterdag nog even van jullie laatste kilometers naar huis.
Het was leuk om met jullie mee te reizen via de blogs. Tot snel in het echt.

Astrid Bregten

Ik weer genoten van jullie verhalen.