wijzijninnoorwegen.reismee.nl

Samen douchen is het nieuwe bezuinigen.

Normaal gesproken krijgen we na het plaatsen van een fotoserie, filmpje of stukje tekst 8 tot 9 reacties. Gisteren heb ik niets geplaatst, simpelweg omdat we op geen enkele manier verbinding konden maken met het internet. Zelfs mijn 4G hotspot op mijn telefoon wilde niet meewerken. Nul verbinding. Toen we vanochtend de snelweg opreden, opeens allemaal piepjes en meldingen op onze telefoons. Waar het blog bleef, waarom er geen foto’s geplaatst waren, we hadden gewoon meer reacties dan wanneer we wel iets geplaatst hadden. Sorry jongens, vakantie gaat voor.

Reden dat we geen internet hadden is dat we een camping hadden gevonden waar je aan het strand mocht staan (zweedse strand, zijn inmiddels in zweden). Een kraan met water hebben ze nog net op deze camping, maar voor de rest houdt alles op. Hele middag en avond lekker in het zonnetje en de zeewind gezeten, heerlijk. Geen internet, ook wel eens lekker (voor 1 dag hé, verder ga ik niet).

Nadat we naar Nordby shopping mall waren geweest hadden we deze camping aan het strand gevonden. Was weer een topdag. Maar dat was gisteren. Vandaag 425km door zweden gereden om zo dicht mogelijk bij Malmö in de buurt te komen. Snelweg, omleidingen, files etc. Dus geen foto’s van natuur etc. om nou foto’s of filmpjes van de E5 highway te plaatsen is ook zo wat

Zo dicht mogelijk bij Malmö (vlak bij de bruggen naar Denemarken) een camping gevonden omdat we dan morgen slechts 325km naar Denemarken/Legoland hoeven te rijden. Daar verblijven we 2 nachten op de Legoland camping en hebben we tickets gekocht voor Legoland zelf. Zo komen we steeds een paar 100 km dichter bij huis. Vanaf Legoland nog 900 km maar ook die doen we in 2 etappes, zo blijft er elke dag wat tijd over om in de middag nog even in het zonnetje te relaxen, zwemmen of iets ander te doen.

We komen net aan op de camping en ik heb bewust een “state of the art” camping uitgezocht, eigen wateraansluiting, elektra uiteraard, TV als je wilt, afvoer voor vuilwater op de plek zelf, eigen afgebakende gemaaid grasveldje en het meest belangrijkste gegarandeerd goede WIFI. Het is nog net geen hotel. Alles moet je achteraf afrekenen, de elektra die je gebruikt, hoe lang je doucht, alles. Je krijgt een persoonlijke code en met die code kun je naar de Douche, WC, Restaurant, broodjes halen, slimme lui die zweden, een code intypen voel je niet in je portemonee…. Elke keer als je die code intypt gaat de meter lopen. Wil je niet 6 maar 2x 6 minuten douchen, even de code intypen en hij doet het weer. Samen douchen loont dus de moeite hier, maar de zweedse dames in de camper tegenover mij voelen daar niets voor. Gek hé, kun je besparen in je vakantie….

Ja, en sterke WIFI is ook belangrijk omdat Nederlands Elftal speelt vanavond, dat kan ik natuurlijk niet missen. Bovendien kan ik nu ook dit tekstje plaatsen.

Tot morgen, John en Sylvia

Ma

Die zuinig heid moet natuurlijk ook wel als je een toetje eet van negen euro dat kan de kaart niet aan hé