wijzijninnoorwegen.reismee.nl

Alles is op

Gisteren op 5 km voor onze camping gaat er een lampje op het dashboard branden. Heel vreemd symbooltje, nog nooit gezien. Gestopt, motor uitgezet, even gewacht en weer gestart. Lampje brand niet meer, ik had nog wel even een foto van het lampje gemaakt. Gisterenavond in de handleiding van de auto gezocht, symbooltje komt niet voor in de handleiding. Papier was op denk ik. Sylvia zei, google even op AD-blue en ja hoor, de AD-blue moet bijgevuld worden.

AD-blue is een vloeistof die je kunt tanken en zich vermengt met de diesel zodat de roet uitstoot wordt beperkt, hierdoor haal je de hoogste euronorm (6) anders mag je met deze auto niet alle binnensteden in. Wij googlen naar waar ze dat verkopen en ja hoor, als we morgen onze route gaan rijden zit er eentje op 9 km afstand. Vanochtend aan het ontbijt, constateerden we dat de oude kaas (met welke wereldproblemen hebben wij ook te maken hé) bijna op is die we hadden ingeseald en meegenomen. Twee dingen moeten er altijd zijn voor mij op vakantie, wifi en oude kaas, anders ga ik niet. Ja, die kaas raakt ook al aardig op. Kwartiertje later start ik de auto, oeps nog voor 50km diesel in de auto, die raakt ook al op vandaag.

We staan dus bij de benzinepomp waar ze AD-blue verkopen (gewoon via een slang). Ja, zegt die jongen, maar het systeem werkt niet zo goed, ik denk dat de tank op is. Oke, wat dan, nou we hebben het ook in 5 liter verpakkingen staan, moet u het zelf even erin gieten. Hij vergat alleen te vertellen dat het dan wel ook 4x zo duur is (4,50 voor 5 liter en nu 22 euro voor 5 liter) Ging natuurlijk veel meer in dan 5 liter dus ook mijn creditcard raakt lekker op. Ook nog diesel getankt, die was niet op.

Mag ik ook twee koffie, sorry, het is een feestdag vandaag en de koffie is vandaag niet bezorgd, die is op. Oh…oh….wordt het zo’n dag, wat is dit voor een wokkie wokkie land. Op naar de volgende benzinepomp op de route, mag ik twee koffie…….tja, die is op, ik ging net koffie zetten, duurt maar 20 minuten, ik kijk haar aan, zeg 6-7 seconden helemaal niets en ze zegt, no, you are not gonna wait for that, wat mimiek al niet kan doen hé. En dan wordt ik langzaam aan boos op de hele wereld, die duitser voor mij kan niet rijden, waarom staat er geen bord dat er een feestdag is, hoezo hangt de dashcam scheef, wat is dat trouwens voor een feestdag, dat ze de laatste Trol in het fjord hebben verzopen in 1985 of zo….kijk dat bedoel ik, boos.

Ja, hoor in het volgend dorp, koffie, lekker man, twee volle bekers, bloedheet en lekker sterk. Ergens langs een meer de camper geparkeerd en zitten lunchen in het zonnetje, ja ja, de zon schijnt, 22 graden hier (regen was op denk ik). Rond 3 uur komen we op de camping aan, speciaal uitgezocht omdat je kampeert in een pruimenboomgaard. Heb ik nog nooit gedaan, ik heb uberhaupt nooit gekampeerd dus dat is niet zo bijzonder. Bordje bij de receptie, we zijn er niet. Personeel ook op denk ik, of we 300 meter verderop in het dorp in het restaurant ons willen melden.

Ik reken af, je gelooft het niet, kreeg geen kassabon, want de kassarol was op, gelukkig krijg ik de WIFI uitleg van de incheckmeneer. Supermooi plekje, uitzicht op de gletsjer en tussen de grasvelden met pruimenbomen. Zo nu lekker in het zonnetje, we hebben een wasje gedraaid, die hangt in de zon te drogen. Nou vanavond Nederland-Frankrijk kijken tussen de pruimenbomen, wat wil een mens nog meer.

Alvast de WIFI getest, niet vooruit te branden, de wedstrijd die ik ga kijken duurt 4,5 uur met deze verbinding, dat houdt memphis nooit vol, zeg dan goddomme niet dat je WIFI op de gehele camping heb. Maar WIFInd de verbinding op de camping. Nou Wifi dus ook op, dan maar via mijn telefoonabonnement, je raad het al nog 400 MB dan is ook dat op. Dat wordt dus weer opwaarderen, ik ga echt niet zonder WIFI zitten. Ik kijk naar de gletsjer, zie de eeuwig sneeuw en denk, die raakt nooit op en langzaam kom ik weer tot mezelf. Maar als ik morgen het dorp uitrijdt langs die incheckmeneer, moet ik me toch inhouden om niet het snoer van de handscanner om zijn nek te wikkelen en…

Groet, John en Sylvia

Reacties

Reacties

Yvonne

Nou John, je creativiteit met schrijven raakt gelukkig niet op. Leuk geschreven.

Maaike

Ondanks de boosheid die door je verhaal heen sijpelt, blijf je met veel humor schrijven. Ik hoop dat de incheckmeneer nog leeft :)

Jeffrey

Ondanks dat het op dat moment niet leuk is heb ik om je verhaal veel moeten lachen :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!