wijzijninnoorwegen.reismee.nl

Van warm naar koud

Vanochtend van Skogli camping vertrokken met een onbewolkte lucht. Wel 5 graden toen we wakker werden, maar het weer was prachtig. Op naar de scenic rout over de “15”. Ruim 3,5 uur sturen met onderweg uitstapjes naar een waterval, een broodje, een ravijn en zeker 12 tunnels.

Bij “circle K” heerlijke koffie gehaald en de camper weer afgetankt, want de volgende benzine pomp is minstens 90 km verder. Ook de olie gecheckt van de camper en gelijk bijgevuld. Daarna weer verder. Had was stralen weer met 19 graden maar 1,5 uur later was het 8 graden met regen en veel, heel veel wind. Na de 5e tunnel zaten we midden in de bergen en was het nog maar 3 graden en regenen als een malle. Dat bederft onze pret niet want tot nu toe was het steeds droog als we het nodig hadden.

Rond 4 uur waren we op de “mindresunde” camping. Een camping met slechts een paar plaatsen langs een fjord. Droog, bewolkt en de wind was gaan liggen. De campingreceptie was dicht, brief je op de deur “Vi er ikke her” duidelijk toch? Google wist ons te vertellen dat ze er niet waren, maar ook een telefoonnummer ernaast. Binnen 2 minuten stond de ”incheck-meneer” op de camping. Stroom, uitzicht en WIFI.

Wat heb je nog meer nodig. Zo, nu even lekker wat te eten maken en een netflixje kijken, groet, John en Sylvia.