wijzijninnoorwegen.reismee.nl

Van geiranger naar Trollveggen

Vandaag een reis en wasdag, 10.00 uur vertrokken van Vinje camping (geiranger fjord) naar Trolveggen camping (zie de fotos). Een camping in "the middle of nowhere" midden in de natuur, paar plekjes, maar wel Wifi, dat dan weer wel.

3 uurtjes onderweg en om 13.00 uur in het zonnetje de nieuwe camping op gereden. Deze camping is de uitvalsbasis om morgen met de gondola de berg op te gaan en om de dag erna de trollstigen te rijden (de mooiste weg van noorwegen met de meeste haarspeld bochten).

De was zit al in de droger op de camping, wat niet in de droger mocht hangt al in het zonnetje, de wijn staat op tafel dus verder een keertje niets doen en in het zonnetje.

Tot morgen, John en Sylvia.

*****UPDATE******

De Trollstigen (die haarspeldbochten weg door de bergen) is afgesloten. We lezen net dat er "Steinsprang" is. Dat is een soort van rotsen die los laten en als een lawine naar beneden komen. Vanmiddag zijn er motorrijders en een camper door getroffen. De weg is afgesloten omdat er eerst een geoloog en aardbevingsspecialist moet komen om te kijken of het nog veilig is, gaat minstens wat dagen duren.

Die route kunnen we niet doen. We hebben net besloten om dan de Atlantische weg te gaan rijden. Een route langs de kust over 8 bruggen, die hadden we eigenlijk geschrapt in ons programma maar daar zitten we nu dicht bij in de buurt. Hieronder nog een foto van hoe een deel van de trollstigen er uitziet op het moment. Ben blij dat ik vandaag niet ben geweest.

Yvonne

Ben heel benieuwd naar jou haarspeldjes John

Den en Ron

Lekker even relaxen en van het zonnetje genieten!

Astrid Bregten

Geniet lekker van je wijntje en van de ☀️

Yvonne

Wauw, idd goed dat jullie daar niet zijn geweest.
Nou ja, die haarspeldjes blijven niet zitten bij jou John.🤔
De andere route zal ongetwijfeld ook bijzonder zijn.

Jeffrey

Heftig! Gelukkig dat het niet op het moment dat jullie er waren is gebeurd. En ach, jullie zien veel, zo af en toe ook even lekker een momentje rust nemen is ook niet verkeerd, lekker van genieten!