wijzijninnoorwegen.reismee.nl

Bosnimf gespot

Kort verhaal vandaag. Uitgeslapen tot 10.00 uur, gedoucht, ontbeten en beetje gerommeld. Rond half 12 naar de overkant van het water gelopen, het dorp Flam in, daar een ticket gekocht voor de trein van Flam naar Myrdal (900 meter hoog). De trein klimt met 40 km per uur de berg op, door tunnels, langs watervallen helemaal top.

Was heel mooi, maar ze doen het spectaculairder voor dan het in werkelijkheid is. Treinen is ook niet mijn ding, veel te passief voor mij. Tenzij ik dan ding mag besturen, maar ja, je moet dan weer in het spoor van de rails blijven, nee niet mijn hobby. Bij een waterval stopt de trein en hebben ze een bosnimf in een rode jurk gehesen (zie filmpje). Terug doet ze haar ding nog een keer, ja dat weten we nu wel. Laat een olifant naar beneden skieën of een zandhaas tegen die waterval opzwemmen, maar dit kennen we wel na 1 keer.

Daarna een emmer wasgoed in de trommel op de camping gegooid en zitten we heerlijk in het zonnetje aan een drankje. We zouden hier morgen nog een dag blijven, maar we vertrekken een dag eerder. Mooie camping, maar veel te druk, als je buiten zit te eten en je schiet uit met het snijden van je vlees heb je kans dat je de achterband van de camper van je buren lek steekt. Zo weinig ruimte tussen de campers en caravans.

Wat gaan we dan morgen doen….spannend, weten we nog niet, we gaan vanavond maar eens even google maps erbij pakken. Sowieso naar “Stegasteigen”. Wat dat is? Dat zie je morgen wel, groet,

John en Sylvia.

Josette

Zijn het niet die chinese watervallen? Kijk even aan de top of er een rioolbuis uitsteekt