wijzijninnoorwegen.reismee.nl

Noorwegen duur? Ben je gek, valt alles mee.

In de voorbereidingen afgelopen week zaten we een beetje te kletsen over wat we allemaal mee moesten nemen in de Camper die we van Joost gehuurd hebben. Ja, leuk, voor de camper beetje bbq-en, maar ja, dan moet je kolen meenemen, fikkie stoken, weet niet of die Noren dat nou allemaal zo leuk vinden op een camping. Weet je wat, we hebben nog een grillplaat liggen, laten we die meenemen, lekker makkelijk. Dat feest ging ook niet door, 2000 watt, dan zit straks heel Jutland zonder stroom en de aardlek van de camping in de stress. We hebben nog 3 dagen, dus grillplaatje van max 800 wat speciaal voor op de camping bij Amazon besteld, volgende dag in huis, Top. Weet je wat ook handig is, afbakbroodjes, als je dan in de ochtend wakker wordt hoef je niet met de camper eerst opzoek naar een bakker. Vrijdag kwam de Jumbo en wat zat er bij 20 pakken afbakbroodjes, slim he van ons?

Zegt Sylvia op vrijdag avond, waar gaan we die broodjes dan in afbakken? Helemaal niet aan gedacht dat er geen oven in de camper zit. Daar zit je dan met genoeg afbakbroodjes tot aan kerst 2025. Wij om 23.45 een Bol.com “select” (snel levering) voor een maand afgesloten en een mini oventje met klein wattage besteld. Precies om 23.55 klikte we op de “bestelknop”.

Ja hoor, zaterdagmiddag kwam ie binnen, briljant toch, dat kunnen wij wel, stelletje logistieke wonders. Noorwegen is zelfs voordat je er bent al heel duur als je die grillplaat, oven en die broodjes optelt. Zaterdagmiddag de camper ingepakt en ruimte zat. We nemen weinig mee maar voldoende truien en lange broeken want in de meeste gebieden is het komende week een paar graden boven vriespunt. Zomer vakantie was dit toch? Een paar essentiële vakantieitems (flessen wijn, survivalpakket van Karin, twee kruiken voor de koude nachten van Ron en Dennis gekregen) en ik heb meer fototoestellen en camera’s aan boord dan een bus met Japanners.

Vanochtend om 07.00 uur vanuit boskoop vertrokken. We werden uitgezwaaid door Buurman en Buurman. De eerste paar km even wennen maar wat een fijne auto, dik 7,5 meter dus je moet wel opletten, maar hij rijdt als een zonnetje. Joost, dank voor de grondige uitleg, wat een fijne camper, pittige motor, spiegels en achter camera werken perfect.

Zoveel afbakbroodjes en dan nog het ontbijt voor vanochtend vergeten, dat hebben we onderweg maar even gedaan. Om een uur of zes kwamen we in Flensburg aan , laatste Duitse dorpje voor de grens met Denemarken. Daar even lekker gegeten. Waarom we daar avond hebben gegeten? Ik zag op google maps dat ze een mega parkeerplaats hebben waar ik de camper gemakkelijk kon manouvreren. Na het eten reden we 10 minuten later de camping op bij Krusa (DK). Niemand thuis, maar er lag een briefje klaar voor ons dat we een mooi plekje konden uitzoeken. Oke, zo werkt dat dus. We hebben de camper zo geparkeerd dat we morgen zonder te veel moeite zo weg kunnen rijden. Stekker in de stroompaal en we zijn thuis. Op tijd naar bed, want 700 km is toch best een stukkie, zeker als je 4 keer omgeleid wordt vanwege wegwerkzaamheden. Syl had gelukkig de Duitse “von A nach Besser” gevonden dus we hebben snel de route nog aangepast.

Helaas weinig foto materiaal, snelweg, snelweg, snelweg, maar dat maak ik morgen goed, dan steken we de twee bruggen over van Denemarken naar Zweden.

Tot morgen, John en Sylvia

Yvonne

Al een mooi en leuk 1e blog. Dat beloofd wat John voor de komende verhalen.

Inge

Hé wereldreizigers! Dit klinkt nu al als een goed avontuur. Hilarisch verhaal over de afbakbroodjes 😂😂 dat zou mij ook kunnen overkomen, zeker dan ook nog het stuk over het ontbijt vergeten. Veel succes voor morgen iig! Ben benieuwd naar jullie tweede dag 👋🏻😘

Dennis en Ron

Ha buurtjes,

Leuk om weer mee te lezen! Hoe waren de schnitzels in Flensburg? Zat er toevallig vanmiddag over na te denken; hoe parkeer je 7,5 meter voor het restaurant :-) Lekker slapen voor straks en ben benieuwd hoe de afbakbroodjes morgenochtend zijn.

Liefs,
Den en Ron.

Ma

Wat fijn dat het zo goed gegaan is geniet ervan

Daphne en Wesley

Das mooi dat je zn oventje heb John want dan ken je die koude pannekoeken in opwarmen want syl houd ook niet van koude pannekoeken

Corinie

Goede reis en geniet van de vakantie!
Hebben ze in Noorwegen ook beren?

Astrid

Super om weer mee te lezen! Wat een verhaal weer van die afbakbroodjes😀 geweldig. Benieuwd naar de foto's van vandaag. Goede reis en ik kjjk al uit naar de nieuwe verhalen en foto's.

Maaike

Haha schuddebuikend van het lachen om de afbakbroodjes :)

Diana

Eindelijk tijd om die heerlijke blogspot van jullie te lezen. Wat een fantastische camper met inmiddels volledige keukeninrichting 🤩